En dag i en fågels liv.


Foto: jag

1. Imorse flög en fågel in i ett fönster i vardagsrummet. Han landade på bordet utanför och blev kvar där. Hans näbb blev helt sne. Jag antar att han var skadad, för annars så borde han ju flygt iväg, eftersom det bor två katter hemma hos mig. Men han blev kvar där på bordet.

2. När jag går ut och försöker fota honom, så blir han lite rädd och lyckas hoppa ner i en blommlåda. Och vi lyckas fortfarande hålla katterna inomhus.

3. Efter ett tag så flyttar han ner, in i en buske på gräsmattan. där e han nästan helt osynlig. Men där under så hittar jag även lite blommor, krokusar, som jag fotar. så jag ligger där på magen med kameran i högsta hugg. och då helt plötsligt är det någon som har släppt ut katten och katten kommer rusande in i busken och tar fågeln. mitt framför mina ögon! Det var ju jättehemskt! Han var ju skadad! FY FY!

Kommentarer
Postat av: WC

Ojojoj. Stackars fågel.

2010-04-11 @ 18:26:51
URL: http://williamclemente.blogg.se/
Postat av: emma

det var jag som släppte ut honom!

2010-04-12 @ 18:24:10
URL: http://februaribaaarn.blogg.se/
Postat av: Felicia

´Varför la du inte undan kameran och tog den till vetrinären?!

2010-04-17 @ 16:48:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0